جذابیت‌های منحصربفرد کشور فنلاند

خلق رستوران مورد علاقه‌‎تان

آزادی حرکت در زمین

تنها بابانوئل واقعی دنیا

بهترین مکان برای اسکی

بهترین مکان برای مادر یا کودک بودن

image
تنها بابانوئل واقعی دنیا

فنلاند تنها مکان در جهان است که در آن بابا نوئل واقعی را ملاقات می‌کنید.مرد قرمزپوش اگرچه اصالتاً اهل کورواتونتوری است، اما در رووانیمی لاپلند زندگی می‌کند و در تمام طول سال از بازدیدکنندگان استقبال می‌کند.

image
بیش از 3 میلیون سونا

این تعداد سونا موجب شده فنلاند واقعاً خود را از بقیه جهان متمایز کند. فنلاندی‌ها قهرمانان بدون چون و چرا سونا هستند. بیش از 3 میلیون سونا، یعنی به ازای هر شهروند بیش از یک سونا  وجود دارد.صدها هزار کلبه و کابین کوچک کنار دریاچه را به این تعداد اضافه کنید، آرامش و سکوتی  بینظیر است.

image
بهترین مکان برای اسکی

در فنلاند فصل اسکی می‎‌تواند بیش از 6 ماه طول بکشد – از اواخر اکتبر تا ماه مه.در تاریک‎ترین روزهای زمستانی پیست‎‌های اسکی روشن می‎‌شوند و در بهار، خورشید تا دیروقت شب می‎‌تابد.اگر تمایل به پیاده‌روی دارید، صدها و صدها کیلومتر پیست اسکی در لاپلند فنلاند وجود دارد. به عنوان مثال، پیست های 330 کیلومتری Ylläs بهتر از هر پیشنهاد دیگری در اروپا است.

Angry birds

آیا میدانید بازی angry birds اختراع فنلاندی است، و یا آیا میدانیدClash of Clanss  نیز از فنلاند می‎‌آید، همانطور که اکثر بازی‌‎های تلفن همراه که تا به حال اختراع شده‎‌اند فنلاندی هستند. فنلاند خالق موفق‌ترین بازی‎‌هایی است که در جهان خلق شده است.

فنلاند خالق موفق ترین بازی‎هایی است که در جهان خلق شده است.
آیا می‌دانید بسیاری از نوزادان فنلاندی در جعبه‌های مقوایی می‌خوابند؟ از سال 1938، دولت فنلاند یک جعبه زیبا و بادوام با لباس، ملحفه ، پوشک، اسباب‌بازی و تشک به همه مادران باردار هدیه می‌دهد و این یک تخت عالی برای تازه‌واردان کوچک است.

بهترین مکان برای مادر یا کودک بودن

آیا می‌دانید بسیاری از نوزادان فنلاندی در جعبه‌های مقوایی می‌خوابند؟ از سال 1938، دولت فنلاند یک جعبه زیبا و بادوام با لباس، ملحفه ، پوشک، اسباب‌بازی و تشک به همه مادران باردار هدیه می‌دهد و این یک تخت عالی برای تازه‌واردان کوچک است.

همه مادران با حقوق کامل یا مزایای عالی تقریباً یک سال در خانه با نوزاد خود می‌مانند. وقتی یکی از والدین دارای فرزند از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کند، در اکثر شهرها رایگان سفر می‌کنند.

وقتی بچه‌ها بزرگتر می‌شوند، شانس آنها ادامه می‌یابد. فنلاند چندین سال است که در برنامه ارزیابی بین‎‌المللی دانش آموزان (PISA) رتبه اول را دارد و سیستم آموزشی آن‌ها به عنوان یکی از بهترین سیستم‌های جهان رتبه بندی شده است.

این بدان معناست که مدرسه فنلاندی – همچنین رایگان – مکان خوبی برای کودک است و آنها خوشحال هستند.

فنلاند شادترین کشور جهان است

در گزارش‌‌ها آمده است مردم فنلاند عوامل کلیدی همچون سیستم رفاهی فنلاند ، آموزش رایگان با کیفیت بالا، مراقبت‌های بهداشتی رایگان، برابری جنسیتی، طبیعت پاک، درجه بالایی از آزادی شخصی و نیز جامعه‌ای که از عملکرد خوبی برخوردار است را منجر به خوشبختی می‌دانند.

در بین اروپایی‌ها فنلاندی‌ها راضی‌ترین شهروندان هستند. در اعتماد داشتن به پلیس، مردم کشور فنلاند دررتبه نخست هستند و دومین ملت اروپایی هستند که  به سیستم سیاسی و سیستم حقوقی کشور خود اعتماد دارند.

خلق رستوران مورد علاقه‌تان

آیا می‌دانید روز رستوران – روزی که هرکسی می‌تواند رستوران دلخواه خود را در هرکجا که می‌خواهد راه‌اندازی کند – اختراع فنلاندی است؟و آیا تصور می‌کردید که هلسینکی یکی از جذاب ترین صحنه‌های غذا در اروپا را داشته باشد؟

از امن‌ترین مکان‌های جهان

فنلاند یکی از معدود کشورهایی در جهان است که کیف‌ها و تلفن‌های همراه گم شده به صاحب خود بازگردانده می‌شود.  مردم احساس امنیت می‌‎کنند که تنها در پارک‌‎های شهر قدم می‎‌زنند یا بدون توجه به ساعت از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‎‌کنند.طبق آزمایش جهانی Reader’s Digest در مورد صداقت، 11 کیف از 12 کیف پول که عمداً در اطراف هلسینکی رها شده بود، بازگردانده شد.

فنلاند یکی از معدود کشورهایی در جهان است که کیف‌ها و تلفن‌های همراه گم شده به صاحب خود بازگردانده می‌شود.
فنلاندی‌ها عاشق قهوه هستند. مصرف قهوه مردم فنلاند به ازای هر یک‌نفر از میزان مصرف در کشورهای دیگر بیشتر است

عاشقان قهوه

شاید به سردی زمستان مربوط باشد. فنلاندی‌ها عاشق قهوه هستند. مصرف قهوه مردم فنلاند به ازای هر یک‌نفر از میزان مصرف در کشورهای دیگر بیشتر است.این بدان معنی است که تعداد زیادی کافی شاپ و کافه شگفت انگیز در سراسر کشور وجود دارد!

آزادی حرکت در زمین

حق همه افراد

  یک اصطلاح فنلاندی وجود دارد: “حق همه” (Jokamiehen Oikeus) به این معنی است که شما می‌توانید آزادانه در طبیعت، هرجا که می‌خواهید قدم بزنید.

در زمان پیاده‌‎روی در جنگل‌های فنلاند، همچنان که در یکی از انتهایی‌ترین زمین‌های اروپا قدم می‌زنید با انواع قارچ، انواع توت‌ها برخورد می‌‎کنید و از هوای تازه فوق العاده  استمشام می‌کنید. حق همه فنلاندی‌ها است که بر این زمین‌ها قدم بردارند.

 یک اصطلاح فنلاندی وجود دارد: "حق همه" (Jokamiehen Oikeus) به این معنی است که شما می‌توانید آزادانه در طبیعت، هرجا که می‌خواهید قدم بزنید.

تنها جشنواره فیلم، همزمان با خورشید در نیمه‌شب

وقتی خورشید بیش از دو ماه متوالی در شمالی‌ترین نقاط کشور بیدار می‌ماند، وقت جشن است. شاید نمادین‌ترین رویداد تابستانی، جشنواره فیلم خورشید در نیمه‌شب در سودانکیلا، لاپلند باشد. ده‌ها هزار علاقمند سینمای بین‌المللی به فنلاند می‌روند تا به تماشای فیلم‌ها در زیر نور غروب آفتاب بنشینند.

رویدادها و مسابقات عجیب و غریب

آیا تا به حال در مورد مسابقات قهرمانی حمل کردن همسر، یا نواختن گیتار بادی یا پرت کردن تلفن‌همراه چیزی شنیده‌اید؟ وقتی صحبت از مسابقات و رویدادها می‌شود، فنلاندی‌ها کمی دیوانه هستند.

این که آیا یک رویداد “منطقی” است یا نه، مهم نیست. آنچه مهم است این است که خود را رها کرده و از آن لذت ببرید!